Koliko je bitna higijena u zdravstvenim ustanovama?
Ostalo Ostalo
Kada idete kod lekara ono što sigurno ne želite da vidite jeste priljavštinu, mrlje i prašinu. Koliko bi zdravstvene ustanove trebale da budu sređene, a koliko to zapravo jesu možete da pročitate u daljem tekstu.
Generalno čišćenje i održavanje objekata
Čišćenje I održavanje objekata je vrlo važno, ali je posebno važno kada je u pitanju zdravstveni objekat. Svi dodatni poslovi koji treba da se odrade, pored gore navedenih bi trebali da se odrađuju na nekoliko dana, a neki i dnevno. Izbacivanje đubreta iz soba ili ordinacija je potrebno da se obavlja svakodnevno. Svaka soba I svaka ordinacija bi trebale da imaju posebne kante za regularno sveće, a posebnu kantu za medicinski otpad. Pored ovoga, svi zaposleni bi dok sređuju trebali da nose rukavice i ništa ne bi trebali da rade golim rukama. Zdravstveni radnici bi takođe trebali redovno da dezinfikuju sav pribor koji koriste kako ne bi došlo do neke neželjene infekcije. Takođe, kada se podovi i prozori čiste, tada treba da se čiste I kvake na vratima jer se bolesni pacijenti najčešće za njih hvataju i one mogu da budu predmet koji najviše bolesti i bakterija prenosi. Čišćenje i održavanje objekta je pola zdravlja.
Higijena podova
Svaka zdravstvena ustanova bi trebala da ima određeni broj zaposlenih koji održavaju izgled objekta, a pogotovo podova. Kada je reč o podovima, oni treba da budu čišćeni bar dva puta dnevno, a kada je zimsko i kišovito doba i češće. Svaka osoba koja je zaposlena u zdravstvenim ustanovama za brisanje podova treba da ima svoju kofu, a svako odeljenje bolnice ili klinike bi trebalo da ima posebnu osobu koja čiste te podove.
Menjanje posteljine u soba
Sobe za pacijente treba da budu prijatne i čiste. Svaki pacijent, kada dođe da leži treba da dobije čistu I opranu posteljinu koja će biti samo njihova. Posteljina pacijentima bi treba da se menja na svaka dva dana, ali i češće ako je to potrebno. U državnim bolnicama se sada često dešava da pacijenti dobiju čistu posteljinu, ali da treba sami da je zamene. To nikako ne može da bude praktično s obzirom da svi pacijenti leže sa razlogom u tom krevetu i da bi usluga menjanja posteljine trebala da bude na raspolaganju, a ne to sami da rade.
Čišćenje ordinacije
Kroz ordinaciju svakog lekara u toku dana prođe desetina bolesnih ljudi. Ordinacija, ako vreme to dozvoljava treba da bude redovno luftirana, a lekar bi trebalo konstantno da ima masku I rukavice pri ruci. Krevet za preglede bi trebalo redovno da se briše, pogotovo ako se iz nekog razloga taj krevet isprljao. Na krevetima bi, takođe, trebao da stoji papir kako pacijenti ne bi golim telom legali na krevet. Taj papir se posle svakog pregleda menja za novi.
Vrlo je važno da su sve zdravstvene ustanove čiste kako ne bi dolazilo do neželjenih bolesti. Ako primetite da zdravstvena ustanova u koju ste ušli nije dovoljno čista trebali bi odmah da iz nje izađete, ali i da obavestite nadležnu službu, kako bi se taj problem rešio u što kraćem roku.
Srodni tekstovi:
Beta HCG - da li sam trudna?
Beta HCG je hormon (human chorionic gonadotropin) koji proizvodi placenta nekoliko dana nakon začeća...
DetaljnijeKoliko vremena treba da se zatrudni?
Ovo je prvo pitanje koje svaka žena postavi kada odluči da je spremna za bebu. Pitanje je samo ...
DetaljnijeKako se rešiti kandide?
Kandida je normalan stanovnik organizma i ima važnu ulogu u varenju razlaganju nutritijenata, ali u ...
DetaljnijeŠta je ultrazvuk dojke i zašto se radi?
Živimo u vremenu kada se mogu otktriti različite teškoće i bolesti kako kod žena tako i kod m...
Detaljnije