Asertivna osoba ima bolje odnose sa drugima i bolje se oseća


Psiha Psiha

Šta je asertivna komunikacija?

Asertivna komunikacija je način komunikacije koji podrazumeva izražavanje vlastitih stavova, potreba i želja na jasan, direktan i poštovan način. To je način komunikacije koji naglašava važnost poštovanja i brige o sebi i drugima. Asertivna komunikacija pomaže u izgradnji zdravih međuljudskih odnosa, rešavanju problema i sprečavanju konflikata.

asertivna komunikacija izmedju dve devojke

Zašto treba da budemo asertivni?

Postoje mnogi razlozi zbog kojih treba da budemo asertivni. Prvo, asertivna komunikacija pomaže u izgradnji zdravih odnosa sa drugima. Kada smo asertivni, drugi ljudi razumeju šta mislimo, osećamo i želimo, što olakšava saradnju i rešavanje problema.

Drugo, asertivnost pomaže u prevenciji konflikata. Kada smo asertivni, jasno izražavamo svoje potrebe i granice, što smanjuje mogućnost nesporazuma i nezadovoljstva drugih ljudi.

Treće, asertivnost pomaže u razvijanju samopouzdanja. Kada izražavamo svoje stavove i potrebe na jasan i direktan način, osećamo se sigurnije u sebe i svoje sposobnosti. Osim toga, kada drugi poštuju naša mišljenja i potrebe, osećamo se cenjeno i važno.

Kako da poboljšamo asertivnu komunikaciju?

Postoji nekoliko stvari koje možemo učiniti da poboljšamo asertivnu komunikaciju:

  • Budite jasni i direktni. Kada izražavate svoje potrebe i stavove, budite jasni i precizni. Koristite kratke i jednostavne rečenice.
  • Izbegavajte agresivnost. Agresivno ponašanje, kao što su uvrede ili pretnje, može dovesti do konflikta i narušiti odnose. Umjesto toga, koristite pozitivan i poštovan pristup u komunikaciji.
  • Slušajte druge. Asertivna komunikacija nije samo izražavanje vlastitih stavova, već i slušanje drugih ljudi. Pokušajte razumjeti njihove perspektive i osjećaje.
  • Naučite reći "ne". Ponekad je potrebno reći "ne" kako biste zaštitili svoje granice. Naučite kako to učiniti na način koji će poštovati vaša i tuđa mišljenja i potrebe.
  • Budite samopouzdani. Samopouzdanje je ključno za asertivnu komunikaciju. Verujte u sebe i u to što govorite. Nemojte se bojati izražavati svoje mišljenje, čak i ako se drugi ne slažu s vama.
  • Koristite "ja" izjave. Umesto da kritikujete druge, koristite "ja" izjave kako biste izrazili kako se osećate. Na primer, umesto da kažete "ti si neodgovoran", možete reći "osećam se frustrirano kada stvari nisu obavljene na vreme".
  • Vežbajte asertivnost. Kao i svaka druga veština, asertivnost se može vežbati. Postavite ciljeve za izražavanje svojih stavova i potreba na jasan i direktan način. Vežbajte svoju asertivnost s prijateljima ili kolegama na poslu.
  • Budite otvoreni za povratne informacije. Pitajte ljude kako se osećaju nakon što ste izrazili svoje mišljenje ili potrebe. Budite otvoreni za kritiku i pokušajte naučiti kako poboljšati svoju asertivnost u budućnosti.

Zaključak:

Asertivna komunikacija je važna veština koja pomaže u izgradnji zdravih odnosa, prevenciji konflikata i razvijanju samopouzdanja. Da bismo bili asertivni, potrebno je biti jasan i direktan, izbegavati agresivnost, slušati druge, naučiti reći "ne", biti samopouzdan, koristiti "ja" izjave, vežbati asertivnost i biti otvoreni za povratne informacije. Primena ovih saveta može pomoći u poboljšanju asertivne komunikacije i jačanju međuljudskih odnosa.




Srodni tekstovi:


Psihološki efekat, kvar i popravka televizora

Gledanje televizije aktivnost je koja može oduzeti većinu vremena svakodnevice kod mnogo ljudi. Jeda...

Detaljnije

3 koraka do normalnog krvnog pritiska

Pre svega treba da znate da povišeni krvni pritisak ne mora da bude ništa što j...

Detaljnije

Deca i psi

Većina vlasnika kućnih ljubimaca zna koje su to neposredne radosti koje im donosi deljenje njihovi...

Detaljnije

Kako vaspitati i odgajati dete

Kako vaspitati dete, da li ga držati pod staklenim zvonom, odabir društa, kada je opšt...

Detaljnije
Copyright © 2018 Centar Zdravlja. All rights reserved.
Izrada sajta by GW, SEO by WBS