Pratite nas: Facebook Twitter RSS

Rečnik pojmova

Lista stručnih pojmova
 
Kako ojačati imunitet?

Kako ojačati imunitet? Piše: Sponzorisani članak Objavljeno: 28.11.2012. | Posljednja izmjena: 29.11.2012.


Redovna vežba

Ako želite ojačati imunološki sistem, postanite aktivniji. Samo 20 minuta vežbe 3 puta nedeljno povezano je sa jačim imunim sistemom, a lagano hodanje pet dana u nedelji može pomoći smanjiti rizik od prehlade. Redovna vežba povećava nivo leukocita, ćelija imunološkog sistema koje se bore protiv infekcija. Vežbanje je takođe povezana sa povećanim otpuštanje endorfina, prirodnog hormona koji pruža osećaj blagostanja i poboljšava kvalitet sna, ai on ima pozitivne efekte na imuni sistem.

Više antioksidanata

Ishrana bogata antioksidantima i hranljivim materijama može podstaći imunitet da se bori protiv infekcije. Vaše telo proizvodi slobodne radikale koji mogu da oštete ćelije. Antioksidanti pomažu da se neutrališu slobodni radikali, tako da ne mogu učiniti nikakvu štetu. Istraživači veruju da kada se ravnoteža između slobodnih radikala i antioksidanata promeni to doprinosi razvoju raka i bolesti srca.

Najbolji antioksidanti su vitamini C i E, kao i beta-karoten i cink. Da biste dobili dovoljno tih antioksidanata putem ishrane stručnjaci preporučuju da jedete jarko obojeno voće i povrće, bobičasto voće, citruse, kivi, jabuke, crveno grožđe, kelj, luk, spanać, slatki krompir i šargarepu.

Ostala hrana koja podstiče rad imunog sistema uključuje sveži beli luk koji ima antivirusna i antibakterijska svojstva, a tu je i dobra stara pileća supa. Tanjir pileće supe može ojačati imunitet i pomoći vam da se brže oporavite od prehlade i gripa.

Dovoljno sna

Umor povećava osetljivost na bolesti, a to potvrđuje i studija! Kada su studenti na Univerzitetu u Čikagu bili ograničeni na samo četiri sata sna šest noći za redom, a zatim su im dali vakcinu protiv gripa, njihov imuni sistem je proizvodio samo polovinu normalnog broja antitela. Stres i nesanica mogu uzrokovati porast upala u telu, verovatno zbog toga što dovode do povećanja hormona stresa kortizola. Iako naučnici nisu sigurni kako tačno spavanje podstiče imunološki sistem, jasno je da adekvatna količina sna utiče na bolje zdravlje.

Tehnike opuštanja

Ako hronični stres slabi vaš imunološki sistem, tehnike opuštanja bi mogle pomoći da povratite njegovu snagu. Smanjenje nivoa stresa snižava kortizol, hormon stresa. To pomaže i da bolje spavate i na taj način pomognete imunom sistemu. Neke studije pokazuju da ljudi koji redovno meditiraju mogu ojačati svoj imunološki sistem.

Smeh

Smeh je jako dobar jer smanjuje nivo hormona stresa u telu i povećava broj belih krvnih ćelija koje se bore protiv infekcije. U stvari, čak i samo očekivanje smešnog događaja može imati pozitivan učinak na imunološki sistem. A smeh je i najlepši ukras na svakom licu!

PRIRODNI imunomodulator

Beta glukan je naučno dokazan prirodni imunomodulator. Istraživanja pokazuju da posebno pomaže produkciju i aktivaciju makrofaga, ćelija imunog sistema koje svojom aktivnošću pokreću ceo niz odbrambenih aktivnosti organizma. Beta glukan učestvuje i u proizvodnji matičnih ćelija koštane srži i podržava produkciju leukocita, trombocita i eritrocita. Učestvuje i u održavanju zdravog nivoa šećera u krvi nakon obroka tako što utiče na sporiju apsorpciju glukoze posle jela, te shodno tome pomaže u održavanju dobrog odnosa glukoze i insulina u krvi.

Beta glukana Vital 1,3-1,6 sadrži 500 mg čistog 1,3 / 1,6 beta glukana, dobijenog iz ćelijskog zida pekarskog kvasca, i izrazito je snažan dodatak ishrani. Služiu podizanju imuniteta i jačanju otpornosti organizma u situacijama oslabljenog imuniteta, pojačane izloženosti negativnim spoljnim uticajima, intenzivnih napora pa i u starijoj životnoj dobi.

OKTAL PHARMA doo
Utinjska 40, 10020 Beograd
tel: +385 1 6595 765
fak: +385 1 6595 700
mob: +385 91 3707 034
www.oktal-pharma.hr
www.vasezdravlje.com


Više o temi: vežbanje, tjelovježba, ishrana, spavanje, imunitet, opuštanje