Pratite nas: Facebook Twitter RSS

Rečnik pojmova

Lista stručnih pojmova
 
Kičma - vežbe snage

Kičma - vežbe snage Piše: Pišu: Mario Kasović, prof. tjelesne i zdravstvene kulture Ivana Kutle, prof. tjelesne i zdravstvene kulture Josipa Rupić, prof. tjelesne i zdravstvene kulture Objavljeno: | Posljednja izmjena: 15.01.2010.


Vežbe snage za jačanje leđne muskulature

Prirodni proces starenja ne može se zaustaviti, ali se mogu preduzeti određeni koraci kako bi se telo održalo zdravijim, a život kvalitetnijim. Činjenica je da s godinama gubimo mišićnu masu i snagu, a gubitak snage muskulature lokomotornog sistema uzrokuje gubitak osećaja ravnoteže. Takav poremećaj povećava mogućnost padova, preloma i drugih povreda. Zato treba vežbati, au program je nužno uključiti vežbe snage kojima se povećava opšta snaga i masa misica. Za starije se osobe za početak preporučuje opterećenje koje mogu savladati bez većeg napora s manjim brojem ponavljanja (pet) u jednoj seriji. Kontinuiranim se vežbanjem povećava broj serija sa istim brojem ponavljanja u jednoj seriji. Potom se povećava broj ponavljanja kroz serije (do 15 ponavljanja u svakoj seriji). Tek nakon toga povećava se opterećenje. Vežbe se preporučuju dva do tri puta nedeljno 30-40 minuta.

Osteoporoza, česta bolest starije dobi, posebno žena, može bitno uticati na smanjenje kvaliteta života. S obzirom na to da se smanjuje gustina kostiju, što zahvata uglavnom kičmu i sunđerasti deo dugih kosti (kuk, palčana kost), jako je izražena sklonost prelomima i na minimalnu traumu. Vežbama snage može se uticati na povećanje gustine kosti i jačanje paravertebralne (uz kičmu) muskulature, što posebno utiče na funkciju i stabilnost kičme (slika 2).

Dobrobit je redovna vežbanja velika i neosporna. Zato ne oklevajte nego počnite već danas. Izaberite aktivnosti u kojima uživate i otkrijte čari starenja!


Izvor: www.vasezdravlje.com

Više o temi: kičma, tjelovježba, vežbanje, treća dob, osteoporoza