Pratite nas: Facebook Twitter RSS

Rečnik pojmova

Lista stručnih pojmova
 
Imate li problema s venama?

Imate li problema s venama? Piše: Sponzorirani članak Objavljeno: 07.02.2012. | Posljednja izmjena: 07.02.2012.


Najviše vremena provodimo stojeći, sedeći ili hodajući. Za održavanje normalne cirkulacije, krv mora stići od stopala u pravcu srca i pri tome savlada veoma jaku gravitacionu silu. Ovu važnu zadaću preuzimaju vene u nogama.

Zašto proširene vene uzrokuju otekline nogu?

Kod proširenih vena gubi se fiziološki kontakt između venskih zalistaka, a sami zalisci budu oštećeni. To uzrokuje obrnuti tok venske krvi, jer krv tada odlazi prema stopalima. Kroz ovo dodatno opterećenje venske cirkulacije preopterećuju se mišići potkolenice, što uzrokuje osećaj napetosti u potkolenicama.

Šta se može učiniti kod proširenih vena?

Lečenje kompresijom

Elastične čarape ili zavoj pritiskom na vene potpomažu rad "mišićne pumpe ". Važno je ispravno postaviti zavoje ili čarape.

Sklerozacija

Metoda koja se zasniva na ubrizgavanju sklerozirajućeg sredstva, što dovodi do namerno izazvane upale stjenke vene, a to pak dovodi do lepljenja stjenke vene i ona se tada zatvori.

Operacija

Savremena operacija vena metodom OESCH postala je standard u svim razvijenim flebološkim centrima. U Poliklinici dr Lastrić primenjuje se od 1997. godine i njome je uspešno operisano više od 4000 pacijenata.

Poliklinika dr Lastrić godinama proučava i rešava upravo problem proširenih i bolnih vena koji muči sve veći broj ljudi. Upravo zbog toga, Poliklinika dr Lastrić može pomoći savetima koji će vam itekako pomoći odlučite li ih uklopiti u svakodnevni život.

Šta je dobro za vene?

  • Krećite se što je moguće više, a najefikasnije je polusatno hodanje jer na taj način pojačavamo delovanje mišićne pumpe kao glavnog pokretača venske cirkulacije.
  • Noge tuširajte hladnom vodom 10 do 15 sekundi, po mogućnosti ujutro i uveče.
  • Održavajte zdravu telesnu težinu jer prekomerna telesna težina otežava vensku drenažu čime se opterećuje i slabi venska cirkulacija.
  • Noge podignite u horizontalni položaj kada god možete, barem 2 do 3 puta dnevno u trajanju od 5 minuta.
  • Svakako nosite elastične čarape kod dužeg sedenja ili stajanja, ali nikako ih nemojte prejako zatezati.
  • Normalizirajte probavu, odnosno ishranu, jer neredovna stolica praćena snažnim štampanjem kod obavljanja nužde dovodi do povećanog pritiska u trbušnoj šupljini. Pritisak tjera vensku krv stomaka i karlice prema nogama i time dovodi do slabosti zalistaka.


Šta je loše za vene?

  • Dugotrajno i svakodnevno dugo stajanje i sedenje, jer se time potpuno isključuje pozitivno delovanje mišićne pumpe kao glavnog pokretača venske cirkulacije.
  • Izlaganje toploti u bilo kojem obliku (sunčanje, sauna, tople kupke) jer dugotrajno izlaganje izaziva gubitak tonusa u zidovima vene što proširuje venu i čini je mlohavom. To pogoduje razvoju slabosti vena jer se gubi normalan kontakt između listova zalistaka.
  • Preterana telesna težina.
  • Učestalo nošenje cipela s visokom potpeticom menjaju biostatički odnosi, što se odražava na tonus mišića potkolenice slabeći učinak mišićne pumpe.


Isprobajte "vensku gimnastiku "

Urbani način života nas, nažalost, često primorava upravo da dugo sedimo i stojimo. Kod toga si možemo pomoći tzv. "Venskom gimnastikom ", na skoro svakom mestu, ulici, u restoranu, na radnom mestu, i kod kuće. Tri odvojene vežbe provodite barem minutu, dva puta dnevno:

  • hodajte na prstima i peti naizmenično
  • u sedećem položaju sa ispruženim nogama mičite stopalima gore-dole
  • u stojećem položaju dižite se naizmenično na prste i petu


Ne zaboravite još danas učiniti nešto korisno za svoje zdravlje!

Imate li problem sa venama, pomoći ćemo ga rešiti na efikasan, proveren i jednostavan način!

Poliklinika dr.Lastrić
www.poliklinika-lastric.hr
Stenjevečka 5
Zagreb - Malešnica
tel: +385 1 3733 999
info@poliklinika-lastric.hr


Više o temi: noge, vene