Pratite nas: Facebook Twitter RSS
 

ALERGIJE NA LEKOVE

Simptomi

Mnoge alergijske reakcije počinju u roku od nekoliko minuta od uzimanja leka. Moguće je razviti alergijske reakcije na lekove nakon što ste ih uzimali nekoliko nedelja.

Simptomi uključuju:


A nafilaktički šok

Anafilaksa je retka, ali najteža alergijska reakcija koja zahteva hitnu medicinsku pomoć. Simptomi obično počnu u roku od nekoliko minuta nakon izlaganja leku:

  • suženje disajnih puteva i grla što izaziva probleme sa disanjem
  • šok sa teškim padom krvnog pritiska
  • slab, ubrzan puls
  • mučninu, povraćanje ili proliv
  • vrtoglavicu ili gubitak svesti


Moguće su alergijske reakcije na lek koji ranije nije izazvao problem.

Ako dođe do anafilaktičkog šoka, imunološki sistem reaguje na lek kao na napadača. To uzrokuje oslobađanje histamina i drugih hemikalija koje uzrokuju alergijske simptome. Imunološki sistem reaguje na isti način, ako se lek uzme opet u budućnosti. Međutim, imuni sistem se menja tokom vremena, i na kraju je moguće da alergija na lek prođe sama od sebe.